PDF olvasót, de melyiket?

Az első és második bejegyzésemben ismertettem néhány programot. Most ezt a témát folytatom, mégpedig a PDF-olvasókkal.
Mai bejegyzésemben 5 PDF-olvasót mutatok be. Ezek mind ingyenesek, van köztük ismert és kevésbé ismert is. Mindegyik használható Windows XP-n, Vista-n és akár Windows 7-en is.

A tesztkörülményekről annyit, hogy kerestem egy több MB-os (4 MB) PDF fájlt, amiben van szöveg és kép is, ezzel is nehezítve az olvasást. Számítógépből egy régebbi típust választottam, hogy meglássam mennyire mérvadó a gépigény. A tesztgép:
Alaplap: Epox EP-8RDA3I
Processzor: Athlon XP@ 1400MHz
Memória: 256 MB
Grafikus kártya: ASUS Ati Radeon 9550
A többi alkatrész elhanyagolható, tulajdonképpen egy 2003 végén vásárolt gépről van szó.


(A bejegyzésben található képek nagyíthatóak.)

Tesztem első alanya a méltán híres Adobe Reader volt, abból is a 9-es verzió, amit épp a napokban váltott le a 9.1-es verzió.

A fenti képen a már megnyitott anyag látható. Azt is láthatjuk, hogy az oldalsósávban igen szépen felosztja a több részes anyagot. A kezelés gyors, de képeknél, ábráknál és kiemelt részeknél észleltem némi lassulást, ám ez egyáltalán nem volt zavaró. A nagyítás és kicsinyítés gyorsasága is jó. Az olvasás mellett néhány alapművelet (kijelölés, másolás…) is elérhető, így akár könnyen másolhatunk át szöveget a szövegszerkesztőnkbe is. Negatívumként annyit mondanék, hogy képet vagy ábrát nem vehetünk ki belőle és a program telepítése sem a leggyorsabb művelet, viszont nagyon egyszerű.

Második választottam a Cool PDF Reader, ami nem éppen mondható ismert programnak. Ennek ellenére kíváncsi voltam, mit tud ez az alig fél MB-os program (az Adobe Reader 24 MB…).
A telepítése hihetetlen gyors, de sajnos csak az.

A fenti képen láthatjuk, hogy nem képes az anyagot felosztani, így ha keresünk valamit, akkor végig kell mennünk az első oldaltól kezdve, és ezt csak egérrel tehetjük meg, ugyanis a tasztatúrát ennél a programnál nem lehet használni. Ez még hagyján, mert a program borzasztóan lassú. Lassú a lapozásban, lassú a nagyításban, kicsinyítésben és minden ponton. Semmi extra funkciót nem tartalmaz, és telepítés után nincs törlés-funkció. Kapunk egy ikont az asztalra ahonnét elérhetjük, és annyi. A törléshez fel kell keresnünk a telepítési mappát, és azt törölni. Fura ez… Őszintén szólva, ezt a programot senkinek nem ajánlom.

A következő páciensem a Foxit volt. Ez már az ismertebbek közé tartozik. Egy bődületesen gyors programról van szó, ami ráadásul telepítést nem igényel! Csak ikonról kell indítani, és már megy is.

Belső felépítése igencsak hajaz az Adobe Readerre, de ebben a programban több lehetőségünk van. Bizony meglepő ez, hiszen egy teljesen ingyenes és csak 7MB. Negatívumkén, ha ez egyáltalán negatívum, csak annyit említenék, hogy nagyon egyszerű dizájnt kapott. A célnak viszont megfelelő lehet az igényektől függően.

Sumatra PDF olvasó, amiről soha nem hallottam még, teljesen véletlen találtam rá a neten. Egy lengyel programozó nevéhez fűződik a program.

A fenti képen láthatjuk, hogy ez is képes részletes bontásra. A program hihetetlen gyors, a tesztben szereplők közül a leggyorsabb minden tekintetben. Beolvasás, kicsinyítés, nagyítás… mindenben nagyon gyors. Ez talán kárpótol bennünket azért, hogy semmi dizájnelemet nem kapott. Egyszerű, minimális tudású program. Kijelölés, másolás és hasonló funkciók nincsenek benne, csak olvasni lehet benne a PDF fájlokat.

A végére hagytam a legjobbat, ami nem más, mint a PDF Xchanger. Itt meg kell említenem, hogy van fizetős változata is, de én az ingyeneset használtam, és azt teszteltem.

A Sumatra után ez volt a leggyorsabb a műveletek során, legyen az bármilyen művelet is, amit a program tud. De ez még semmi… Sőt még az is semmi, hogy tudja a részletes bontást mutatni a PDF fájloknál, mert ez a program annyi mindent tud, hogy már csak a szerkesztő hiányzik belőle. A PDF fájlon mindenféle jegyzeteket hagyhatunk, de akár ábrákat, linkeket és mindenféle jelzést is. Kiemelhetünk részeket, másolhatjuk… Egyszerű és nagyszerű ez a program. Én személy szerint ezt ajánlom mindenkinek, aki egy kiváló PDF-olvasót keres. Vajon milyen lehet a fizetős, ha ez ennyi extrát tartalmaz?

Remélem hasznos volt a bejegyzésem és könnyebben lesz kiválasztani a PDF-olvasót a gépre. Valójában ez a bejegyzés is alátámasztja, hogy nem feltétlenül fizetős program kell, és az sem biztos, hogy a legnevesebb a legjobb.

Üdvözlettel, Csikós Béla

Reklámok

14 hozzászólás to “PDF olvasót, de melyiket?”

  1. Károly Vajdaságból Says:

    Gratulálok ehhez a csokorhoz!
    Már szinte bosszant, hogy csaknem valamennyi letölthető anyaghoz hozzáteszik, hogy olvasásához az Adobe Reader szükséges. Nem szükséges hozzá! Igaz, hogy még mindig a legelterjedtebb, de közelsem a legjobb. Már jó ideje a PDF Xchange-t használom. Az ingyenes változatát. Különösen tetszik, hogy a PDF-ekben jegyzetelhetek, buborékokat adhatok egyes szavakhoz, aláhúzhatok, sárgával vagy más színnel kiemelhetek, bármely területet linkké alakíthatok… Nagyon tetszetős lehetősei vannak. Milyen lehet a fizetős változat?!
    Szép napot és bőséges bevételt kíván
    Károly Vajdaságból

    • pcinfogb Says:

      Az Adobe Reader nagyon jó, sőt az egyik legjobb… ha megvesszük a teljes verziót 🙂 Viszont az ingyenes verzió a nevéhez képest igencsak vérszegény… a PDF Xchange tényleg jó. Én a tesztelés során ismerkedtem meg vele és egyből meggyőzött. Szerintem ettől jobb ingyenes PDF olvasót nem találni.

      Kösz a kommentet!
      Üdv.B.

  2. VLaci Says:

    Valóban egy szép csokorba gyűjtötted a tudnivalókat a PDF olvasókról. Nekem több /régebbi és újabb/ változat van a számítógépemen. Biztosan ideje volna már egy kis takarítást végezni, mert az újabb verziók a régebbivel készült fájlokat is valószínűleg olvasni tudják.
    Én csak az egérrel kijelőlöm és átviszem a szöveg- illetve a képszerkesztőbe /amire szükségem van/ , de vannak olyan védett PDF fájlok, melyekkel ezt nem tehetem meg. Biztosan védettek. Vagy valami más oka van ?

    Volna egy kérdésem/kérésem :

    – egy ideje, mióta az egyik vírusírtás alkalmával törölhettem is, a mozgó képreklámok helyett csak egy kék kérdőjelem van amennyiben a Mozillával böngészek / az Opera esetében rendben van minden /, habár a Mozillát is frissíteni szoktam interneten keresztül.
    Windows XP PROFESIONAL 1 szervízcsomagom van, lehet, hogy már frissíteni kelleme a csomagot, de
    – induláskor nem találja a gépem a WINDOWS /system32/ alatt a
    fptvvpsm.dll fájlt, melyet lehet, hogy annó kitöröltem, és nem is találok ilyen nevű fájlt sehol az interneten.Lehet, hogy csak ez miatt nem látom a videókat ? / A Quick Time player-t és Flash playert is frissítettem. /

    Tanácsodat kérem, ha tudsz kérlek segíts .

    Előre is köszi,

    Vastag Laci

    Kellemes hétvégét !

    • pcinfogb Says:

      Laci:
      PDF: Nem ajánlatos több ugyanarra a célra tervezett programot használni a gépen.Tehát több PDF olvasó-t sem, mert zavarhatják egymást. PDF fájlokból vannak védettek és ezek szerkeszthetőségére még nem jöttem rá, de utánanézek… Most igazán kíváncsi lettem, hogy vajon le lehet-e szedni a védettséget.

      Mozilla: A képek megjelenítését ki lehet kapcsolni, de akkor nálam nem kék kérdőjel jelenik meg. A kérdőjel nálad viszont biztosan egy link. Ilyen hibát mint nálad okozhat egy külső program, olyan ami képszerkesztéssel kapcsolatos. Tehát képszerkesztő, képnézegető. Javaslom, hogy frissítsd le az új verzióra, a 3.5-re. Erre alapból nem fogja frissíteni a Mozilla magát. De előtte javaslom a teljes törlés funkciót. Ami abban nyilvánul meg, hogy letörlöd a megfelelő helyen a Mozillát, majd törlöd ezeket is, de nem Shift+Del kombinációval:
      C:\Documents and Settings\felhasználói név\Local Settings\Application Data\Mozilla
      C:\Documents and Settings\felhasználói név\Application Data\Mozilla
      Ha ez megvan, akkor a C partíción csinálj egy Disc Cleanup-ot (jobb klikk, Proberties és ott lesz egy Cleanup gomb). Amikor ezzel is kész vagy, akkor tedd fel az új Mozillát. Innét töltheted el:
      http://www.mozilla-europe.org/hu/firefox/

      fptvvpsm.dll: ez egy “lapozó” fájl. Ezt valószínűleg a vírusirtóval szedted le és ilyen fájlokat nem osztogatnak a neten, mert ez egy rendszerfájl. Minden rendszer telepítésekor az adott konfigurációhoz definiál egyet a rendszer. Tehát nem másolható az egyik gépről a másikba.
      2 dolgot tudok ajánlani. Először is az 1-es szervízcsomag már a múlté, XP-re már van 3-as. Magyar rendszere esetén ezt töltsd le:
      http://www.szoftverbazis.hu/szoftver/windows-xp-service-pack-3-magyar–CV13.html
      Angol esetén ezt:
      http://www.szoftverbazis.hu/szoftver/windows-xp-service-pack-3-angol–UU13.html
      Amennyiben ez sem segít, nem generál új dll-t fájlt, akkor a XP CD-n van rendszer javítási lehetőség (épp erről is szó lesz a készülő ingyenes tanulmányomban majd).

      A PDF dolgot meg még ma felkutatom és jelzek.

      Kösz a kommentet, üdv. Béci

    • pcinfogb Says:

      A védett PDF fájlok Adobe InDesign-ben szerkeszthetőek. Vagy esetleg vannak más programok is direkt erre, de itt annyira nem akarnék villogni, ugyanis nem éppen legális dologról van szó 🙂

      Üdv.Béci

    • pcinfogb Says:

      Van legális cucc is! Most találtam:
      http://pdf2word.en.softonic.com/
      Ez átalakítja a PDF fájlokat (a védetteket is) doc-ra (Word-ben olvasható lesz) és úgy már ugye másolhatóak a szövegek. A program fizetős, de 100 napig ingyen használható. Én kipróbáltam és működik szépen.

      Üdv.Béci

  3. VLaci Says:

    Köszi a választ !
    Kipróbálom .

    További szép napot !

    Vastag Laci

  4. Pete Says:

    “Nem ajánlatos több ugyanarra a célra tervezett programot használni a gépen.Tehát több PDF olvasó-t sem, mert zavarhatják egymást. ”
    Ezt nem értem, már miért zavarnák egymást?
    Én több PDF-olvasó programot tartok, használok a gépen, semmiféle összeférhetetlenséget nem tapasztalok.

    • pcinfogb Says:

      Nem minden esetben lesznek gondok. Én azért írtam bele ebbe a bejegyzésbe ezt, mert amikor írtam a bejegyzést, akkor egyszerre tettem fel az összes PDF olvasót és ez már összezavarta a dolgokat. Egyik, hogy nem tudta megjegyezni a rendszer az alapértelmezett PDF olvasót, a másik, hogy semmilyen anyagot nem tudtam megnyitni. Úgy nyíltak meg a programok, mint ha semmit nem nyitottam volna meg, csak magát a programot. Tehát nem azt mondom, hogy minden esetben probléma lesz, de felmerülhet.

      Üdv.

  5. kötelező kitölteni Says:

    A SumatraPDF-ből megjelent az 1.0.1 es verzió, ez tud képet és szöveget is másolni ( a korábbiak is tudtak csak nem volt dokumentálva a probramban de a ctrl+bal egérgobbal kijelölt terület, a régebbiekben azonnal, az újabbakban pedig a ctrl+c /ctrl+insert gombokkal, szokványos módon, a vágólapra másolható), illetve ‘sok’ apró hibát javítottak benne

    a pdf olvasók ‘összeférhetetlenségéről’, ez ebben a formában általánosságban nem igaz, mivel én is használok adobe acrobat 9 et a sumatra mellett, az olyan dokumentumokhoz, amiket esetleg a Sumatra nem nyitna meg, illetve az újabb Sumatra verziókban a file menüben van is egy külön opció amit kiválasztva az adott dokumentum az adobe acrobat-ban nyílik meg!

    ez hasznos lehet pl nyomtatáskor, mivel a Sumatrából nyomtatással az a gond hogy lassú mivel minden oldalból bitképet csinál a nyomtató felbontásán, és azt nyomtatja ki…

  6. kötelező kitölteni Says:

    illetve hogy pdf szerkesztő nincs benne az x-change viewerben nem tudom hogy mennyire hiányolható, mivel állítólag az adobe-féle szerkesztő is csak soronként tudja a pdf-et szerkeszteni, szerkesztési célra, elég sokféle program kipróbálása után én az openoffice.org 3.1 es verzióját (az oxygen office magyar fejlesztésű bővített változatot) találtam a legmegfelelőbbnek

    • pcinfogb Says:

      A post megjelenésekor a Sumatra-ból még nem volt 1.0.1-es verzió… Az összeférhetetlenségről pedig annyit, hogy okozhat hibákat 2 vagy több PDF olvasó használata. Volt már rá példa, de javarészt valóban nincs vele gond.

      Üdv.

  7. kötelező kitölteni Says:

    illetve még egy kis helyesbítés ha szabad, az hogy ‘kifejti tagoltan a dokumentumot’ ez így ilyen formájában nem értelmezhető, mert a pdf olvasó nem tagolja a dokumentumot, hanem hogyha a dokumentum készítője tesz ilyen fajta pdf-tartalomjegyzéket a file-ba akkor ez megjeleníthető, az más kérdés ha egy program ezeket a könyvjelzőket nem tudja kezelni…

    illetve még egy kis reklám a sumátrának, ez annyira nem okoz összeférhetetlenséget, hogy akik TeX ben vagy hasonlóban szerkesztenek és szerkesztés közben a pdf file-t mint kimenetet szerkesztik a Sumatra nekik különösen hasznos eszköz, mivel ez nem zárolja a file-t, így az menet közben is megváltoztatható és az ‘r’ gombbal frissíthető…

    illetve az 1.0.1 et mint újdonságot írtam, a keresés másolás ezek a korábbi verzióban is benne voltak én kb a 0.71es ver óta használom

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.


