Van hozzá képed?

Biztosan veled is előfordult már a netes böngészések során, hogy szerettél volna megosztani képe(ke)t, de kissé gondban voltál, hogy hogyan is. Mostanra már számos fotómegosztó tárhely létezik, és ezeknek nagy többsége teljesen ingyenes.
Mai bejegyzésemben bemutatok 7 fotómegosztót, amelyek közül egyik limitált és némi pénzért nyújt extrákat. Meglátjuk, mire képes egy pénzt is igénylő fotómegosztó a többi, teljesen ingyenes oldallal szemben.

Bejegyzésemben említett oldalak szinte már túlszárnyalták az egyszerű fotómegosztó oldalak szerepét és számos más extrát is tartalmaznak. Én ezekkel most nem foglalkozom, csak azzal, hogy az elsődleges funkcióban mennyire jók.

Már jó ideje használok néhány képmegosztó oldalt, mégis azzal kezdeném, amit csak most, a bejegyzés készítése során ismertem meg. Ez az oldal a Flickr. Igencsak neves, a Yahoo fejlesztette. Úgy gondoltam, hogy ha már a Yahoo keze is benne van, akkor nem lehet rossz a méltán híres oldal. A nagyon egyszerű, csupán csak néhány kattintást igénylő regisztráció után (mivel már van Yahoo fiókom), már is tölthettem fel a képeket. A képek galériákba rendezhetőek, így egy elég szép és könnyen áttekinthető galériát is készíthetünk. A képek feltöltése és ellenőrzése igen gyors. A feltöltés csak számítógépről történhet, de, gondolom, a legtöbb esetben épp erre van szükség. A képek feltöltése mellett az oldal is igen gyors, könnyen kezelhető és tetszetős. Kíváncsian vártam, mit tud majd a többi hasonló oldal, mert a Yahoo egyből magasra tette a mércét a Flickr-el.

A következő áldozatom a BubbleShare volt. Az első benyomásom az oldalra lépve az volt, hogy egyből mindent meg akarnak mutatni… Kicsit zsúfoltság érzése kavargott bennem. A regisztráció itt is csak néhány lépés, de van visszaigazoló levél is, amit a regisztrációnál megadott e-mail címre meg is kapunk pillanatok alatt. Ezt a visszaigazolás dolgot én negatívumnak rónám fel, szerintem felesleges ezzel bonyolítani egy képmegosztó oldalra való regisztrációt.
Galériák itt is létrehozhatóak, sőt minden galériához külön hozzárendelhetünk animált „burkolatot”. Ez azt jelenti, hogy akár képenként más animációt tehetünk be körítésnek. Nekem ez a funkció tetszett. Pl. ha a születésnapi képeinket akarjuk megosztani, akkor azokhoz a képekhez hozzárendeljük a „Happy Birthday” animációt, és azok a képek ünnepi keretben fognak pompázni. A képek feltöltése és az oldal kezelése nem kimondottan gyors, sőt döcögős. Véleményem szerinte a BubbleShare fejlesztőinek van még min dolgoznia.

Myphotoalbum– a limitált feltöltést engedélyező pénzel is táplálható oldal. Úgy voltam vele, hogy ha egy ilyen szolgáltatásért pénzt kérnek, akkor itt valami nagy durranás van. Nem így lett… Már a regisztráció is problémás. Először is kapunk egy regisztrációs felületet, ahol az adatokat kitöltve és továbblépve kapunk majd a postafiókunkba egy visszaigazoló levelet. OK, ez után még tart a regisztráció, ugyan is itt kapunk még 1-2 kitöltendő oldalt, és csak utána lesz végleges a regisztráció. Ennél jobban már el sem bonyolíthatták volna.
No, de ha már meg van, töltsünk fel képeket. Az első albumot elkészítve azon kaptam magam, hogy egy mappán belül nem lehet még egy mappa. Nah, ez már megint egy fekete pont. A képek feltöltése ezek után elég szépen és zökkenőmentesen ment. Amikor feltöltöttük a képeket, akkor kapunk egy értesítést, hogy „Még *** képet tölthetsz fel”, ugyanis 500 a limit. Ha többet akarunk feltölteni, akkor fizetni kell… Sőt még a feltöltött képeink is csak limitált számban nézhetőek meg. 20 megtekintés után szintén a fizetős rész jön. Összességében az ég adta világon semmilyen extrát nem kapunk, amiért valóban érdemes lenne fizetni is + a regisztráció is bonyolult. Ezt az oldalt nagyon nem ajánlom.

A negyedig oldala a Photobucket. Az oldalra lépve kicsit déja vou érzésem volt. Azt hittem, hogy már jártam ott, de aztán esett csak le, hogy ez szinte egy az egyben a BubbleShare. Egy kis utánjárással azért kiderítettem, hogy ez előbb volt és a BubbleShare banda végzett egy kis koppintást (ejnye-bejnye). A zsúfoltság érzés itt is megvolt és gyorsan nekiláttam a regisztrációnak. Gyorsan ment, semmi extra hülyeség, ment minden gyorsan és zökkenőmentesen. 1-2 oldal és már tölthettem is fel a képem. Galéria részletes bontására itt is van lehetőség, azzal nincs is baj, de a képek feltöltése lassú volt. Nem kicsit, nagyon 🙂 Azért egy kis extra, hogy számos helyről tölthetünk fel ide képeket, teszem azt PC-ről, telefonról, netről… is. Azt is megadhatjuk, hogy a feltöltendő kép mekkora felbontású legyen. Valójában rájöttem, hogy az átméretezés tart sokáig a képek feltöltésénél, de a már előre méretezett képet is lassan, lassabban töltött fel, mint más képfeltöltő oldal. Verdikt? Kb. mint a BubbleShare-nál, van még mit javítani, de az alap nem rossz.

A számomra igencsak ismeretlen Shutterfly volt a tesztem következő alanya. Amint az oldalra léptem az volt a véleményem, hogy fizetek egy sört annak, aki készítette az oldalt, legalább is a fő oldalt. Igényes, nem hivalkodó és minden ott van, ahol annak lennie kell. Ismertető az oldalon és a szélen ott a regisztrációs felület. Azt kitöltve egyből az oldalon vagyunk, és már tölthetjük is a képeket. Albumot itt is készíthetünk, amennyit csak akarunk. Képből egyszerre 10-et tudunk feltölteni, ami nem olyan rossz. Maga a feltöltés és az oldal is gyors. Végre egy oldal, ami megfingathatja a Flickr-t. Ez azért még némi módosítást igényel az oldalon, de a képfeltöltés és megosztás témában ott van a cucc.

Jött a Google nagyágyúja, a Picasa. A regisztrációhoz egy Google fiók szükséges, ami villámgyorsan létrehozható. A Picasa webes felülete gyors, szép és teljesen rendben van. Mostanában ami Google az szinte mind jó. A Picasa-ba őszintén szólva semmilyen téren nem tudok belekötni. Az lehetne negatívum, hogy egyszerre 5 képet lehet feltölteni… de, ekkor kínálja nekünk fel a Picasa PC-re telepíthető verzióját, ahol 250-es a képfeltöltési limit + egy olyan képnézegetőt kapunk, ami trendi, dizájnos és gyors. Én tényleg próbálok belekötni a rendszerbe, de nem tudok. 🙂 Nagyot alkotott ismét a Google!

A bejegyzésem utolsó alanya a Multiply. Azt hiszem a Multiply neve hallatán „gugliék” a falra másznak, mert odapakol a Picasa-nak a Multiply. A regisztráció és az egész oldal működése, a feltöltéssel együtt gyors és zökkenőmentes. Albumok és az egész oldal testreszabhatósága igen részletes lehet. A webes felületről egy albumba 25 kép tölthető fel, de a Multiply Uploader nevű ingyenesen letölthető, az oldal által is ajánlott programmal 250 kép is feltölthető egyszerre.

Érdekes harc van kibontakozóban… de most a Multiply áll az előkelő első helyen, és ha csak egy hajszállal is, de jobb, mint a Picasa.

A regisztrációkról és az oldalakról EBBEN a galériában találhattok képeket. Megtekinthetitek a regisztrációk folyamatát és néhány képet az adott oldalról.

Kíváncsi vagyok, Te ezek után mit választasz?

Üdvözlettel, Csikós Béla
Én szlogen nélkül segítek neked!

Reklámok

3 hozzászólás to “Van hozzá képed?”

  1. VLaci Says:

    Tetszik az összehasonlításdo…és teljesen egyet is értek vele…legalább is azok közül, melyeket kipróbáltam.
    A Google Picasa-ja csúcs és lenyűgöző, látványos…ha blogot nyitsz náluk, akkor oldalképként diavetítést is engedélyez…de nem bízza rád, hogy te túl sokat beleavatkozz, esteleg elrontsd a látványt…amiben…
    …ahogyan írod is a Multiply sokkal több lehetőséget kínál, ugyanúgy látványos és sokoldalú…sőt a Google és más blogoldalakról gond nélkül átmentheted bejegyzéseidet…érdekes…lehet, hogy érdemes volna vele többet is foglalkozni.
    Az extra.hu oldalon is van albumom, amely kicsit szerényebb, de nem rossz fotóalbum és egyéb lehetőségeket is kínál …néha túlterhelt, és ilyenkor lassú egy kicsit minden művelet…de jó.

    A többi említett képalbumokat majd meglátogatom…de a leírtakkal teljes mértékben egyetértek.
    Köszi a bejegyzést…itt nálad azért mindig olvashatunk valami újat arról is amiről azt hittük mindent tudunk !

    Vastag LAci

    • pcinfogb Says:

      Próbáltam csak a képfeltöltés részt nézni mindenhol, de ott is egy kicsit jobb a Multiply a Picasa-nál. Gyorsabb és a csoportos feltöltés sokkal, de sokkal zökkenőmentesebb.
      Én személy szerint a 2 nagyágyút ugyanúgy használom. Ide a bloghoz a Picasa-t, egyéb célra a Multiply-t.

      Kösz a kommentet, igyekszem használható bejegyzéseket írni.

      Üdv.B.

  2. Károly Vajdaságból Says:

    Mostanában telepítettem a Picasa képnézegetőjét. Szerintem ez most a legjobb. Egy ideje már keresem az ‘igazit’ de most azt hiszem, megtaláltam. Annál sokkal több, mint hogy egyszerűen átnézhető vele az összes kép. Különösen tetszik az ‘Emberek’ mappa, amiben a képeken felismerhető portrékat rakja. A gépen levő összes képről kivágja az összes arcot, és ebben a mappában gyűjti össze. Amikor átnéztem, nagyon meglepődtem, hogy kikről van képem, és némelyik portré nagyon jó, attól függetlenül, hogy az előre megírt arcfelismerő szerint vágta ki a képből. Létrehozhatok fotókollázst, ezzel hosszan elszórakoztam… A képekből prezentációt és filmet is összeállíthatok, amit menteni lehet. A lehetőségeket még koránt sem tártam fel, de az biztos, hogy sokkal többet “tud”, mint amit eddigi tapasztalataim alapján elvártam a Picassától. Ha még nem szedted le, javaslom, tedd meg. Ez egy nagyszerű és sokrétű alkalmazás. A feltöltés funkciót Béci gyönyörűen ismertette, ezért erről nem tudok újat mondani.

    Ezt a programot úgy találtam meg, hogy végigolvastam ezt a blogbejegyzést (is). Köszönöm a rendkívül hasznos infót.

    Szép napot és mindenből eleget!
    Károly Vajdaságból

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.


