Mozi, mozi, mozi…

Az utóbbi időben igen sokat fórumozok, blogolok és sok helyen találkozok olyan problémával, hogy ilyen-olyan filmek nem mennek a számítógépeken. Legtöbb esetben a rengeteg lejátszó és azokkal járó kódek csomagok zavarodnak össze. Felesleges tehát mindenféle kiterjesztésű videó anyaghoz másik lejátszót feltelepíteni, vagy kódekek után keresgélni.
Mai bejegyzésemben bemutatok néhány kizárólag ingyenes videófájl lejátszó programot. Miért is csak ingyeneseket? Ez is kiderül a bejegyzésemből. 😉

Nem kellett túl sokat keresgélnem a lejátszók között, hogy melyiket is teszteljem, mert több olyan programot is ismerek, amiket igen sokan használnak. Pontosan 5 neves lejátszót mutatok ma be, és bizonyos kritériumokat is szabtam, hogy megizzasszam a programokat. Egyik kritérium volt, hogy megszakítottam az internet hozzáférést, mert arra voltam kíváncsi, hogy melyik lejátszók tartalmazzák már önmagukban a megfelelő kódekokat. A legtöbb program képes lenne a netről lehúzni a megfelelő illesztést, de minek időzzünk ezzel, amikor van olyan is, amibe előre be van építve. A másik kritérium az volt, hogy régi, gyönge gépen teszteljem. A tesztgép:
Alaplap: Epox 8RDA3
Processzor: Athlon XP 2600+@1,1 GHz
Memória: 256 MB DDR RAM
Grafikus kártya: MSI ASUS Ati Radeon 9550
A gép többi része elhanyagolható. Tehát egy több mint 5 éves gépről van szó, de csökkentett processzor órajelen teszteltem.

Próbám első alanya a BS Player. Én az ingyenes verziót használtam, de van fizetős is, ami 29 €-val csökkentené a vagyonunkat. A fizetős verziónál mindenféle támogatás fel van sorolva, de kíváncsi voltam, hogy mit tartalmaz az ingyenes verzió.
Először is telepíteni kell a programot. A telepítés nem nehéz, de nem árt figyelni, hogy mire is nyomunk „Next”-et (Tovább), mert egy halom vackot feltenne nekünk a lejátszón kívül. Ilyenek lehetnek pl. a böngésző kiegészítő, vagy, hogy a rendszer indulásával induljon a lejátszó is. Ezek teljesen feleslegesek.
Miután feltettem a programot neki is láttam a tesztnek. Amilyen kiterjesztésű és a kódekkal ellátott videóm, filmem volt itthon azzal minddel próbálkoztam, többek közt: mp4, avi, mpg, rm, wmv… és még DVD filmeket is próbáltam. Az összes kiterjesztésű anyaghoz használtam feliratot is, hát ha valamelyik nem kezeli.
A BS player csak avi kiterjesztésű filmeket játszott le, és az azokhoz járó feliratokat is beolvasta. Bármilyen más kiterjesztésű filmet vagy videót indítottam, már az internet hozzáférés után kapadozott. DVD filmek lejátszására sem alkalmas. Ott már nem is a netről akart leszedni kiegészítést, hanem egyből az az üzenet fogadott, hogy nem tudja lejátszani a DVD filmeket. Gyakorlatilag a BS Player, így net nélkül egyenlő az operációs rendszeren alapból is megtalálható lejátszókkal.

A 2. lejátszó a Gom Player volt. Sokaknál találkoztam már ezzel, de én még nem használtam. A program teljesen ingyenes, nincs extrákkal ellátott fizetős verzió.
A telepítése hasonló a BS Player azon részével, hogy sok felesleges dolgot tenne nekünk fel a programmal, de ezeket természetesen nem muszáj feltenni.
A telepítés után jött a program indítása, amikor kellemes meglepetés várt. Mielőtt elindítaná a programot a rendszer, még beállíthatjuk, hogy milyen hangrendszerünk van, milyen kiterjesztésű fájlokat akarunk lejátszani és, hogy ez a lejátszó legyen az alapértelmezett. Ez apró figyelmesség a tervezőktől, jó pont.
A filmek lejátszásával és a feliratokkal sem volt semmilyen probléma. Egyedül a DVD filmek lejátszására nem képes, de egyébként mindenevő. Végül is egy gyors, egyáltalán nem gépigényes programról van szó, aminek az egyetlen bakija, hogy nem játszik DVD filmeket.

Tesztemben következett a KM Player, ami a régen nagy népszerűségnek örvendő MV2 Player fejlesztő csoportjától származik. Ezzel a tudattal már jóra számítottam.
A telepítés egyszerű, semmi kacatot nem akar a program telepítésekor még telepíteni a gépünkre. A telepítés után itt is egy alapbeállítás sorozat vár bennünket, mint a Gom Playernél. Jó húzás ez, egyből optimalizálhatjuk a programot.
A KM Player is mindent megevett, semmivel sem problémázott, és a DVD filmeket is vitte szépen. Internet hozzáférés esetén még néhány TV csatornát is ajánl nekünk a program. Negatívumként annyit hozzátennék, hogy néha „beragad” a program néhány másodpercre. Nálam ez akkor fordult elő, amikor betöltöttem egy filmlistát és gyorsan próbáltam váltogatni.
Összességében egy kiváló program a KM Player.

A mostanában szinte a legtöbb helyen ajánlott lejátszó nálam a 4. helyen kapott szerepet a tesztemben, ez pedig a VLC Player.
A telepítés könnyen megy, semmi felesleges ajánlat nincs telepítés közben. Van viszont egy opció, hogy be tud épülni a böngészőnkbe is. Ez nem rossz funkció, habár a mai böngészőkbe már annyira ez nem nagy durranás.
Telepítés után egy borzasztó egyszerű lejátszót kapunk, ami egyszerű, de nagyszerű. Nem volt olyan film vagy videó, amit ne játszott volna le, akár felirattal is. A DVD filmeket is vitte szépen. A többi program sem volt lassú, de ez lekörözi mindegyiket. Egy régi gépen is úgy megy, mint a villám. Gratulálok a fejlesztőknek, mert szerintem napjaink egyik legjobbja, ha nem a lejobbja a VLC Player.

Utolsó áldozatom a MPCHC, vagy Media Player Classic Homecinema volt, ami a Media Player Classic extra változata. Természetesen ez is ingyenes.
Azt nem kell telepíteni, csak indítani az ikonról! Meglepő, de jó húzás lehet pl. céges számítógépeken, amiken le van tiltva a programok telepítése de szünetben egy kis mozira vágyik az ember.
Tulajdonképpen ez a program is megbirkózik mindennel, a DVD filmeket is beleértve. Viszont volt egy nagy negatívum is. A feliratok minimális százalékát olvasta csak be. A leggyakrabban használt srt kiterjesztésű feliratokból pl. nálam 9-ből 1-et olvasott be. Végül is nem rossz ez a program sem, ha nem feliratos filmeket nézünk.

Összességében én most nem tudok választani a KM Player és a VLC Player között, mert ez a kettő volt a legjobb. Ha nagyon szőrözős akarnék lenni, akkor a VLC Player-t tenném első helyre a KM P. időszakos „beragadása” miatt.
A VLC Player-t összevetettem a Nero9-ben található Nero Show Time (NST) programmal is, ami már fizetős dolog, és úgy hírlik, igen profi is. Nos, hát a NST-nél is felirat problémák voltak, mint az MPCHC-nél. Semmi extrát nem adott az NST a VLC-hez képest.

Szóval, ezentúl melyik programban nézed majd a filmeket?

Üdvözlettel, Csikós Béla

Reklámok

4 hozzászólás to “Mozi, mozi, mozi…”

  1. Károly Vajdaságból Says:

    Ez az! Az ilyen bejegyzésekre van nekem szükségem. Nem értek túl sokat a programokhoz, csupán felhasználói szinten használok néhányat. Ezek a tesztek viszont sokat segítenek, mert nem kell felesleges köröket futni. Köszi Béla!

    Eddig a Nérót használtam, néha a Média Player Classic-ot. Van még néhány lejátszó a gépemen, de valójába eléggé tanácstalan vagyik – voltam, hogy melyiket kellene használnom. A teszted után azt hiszem, megnézem a KM Player-t.

    Szép napot és bőséges bevételt kíván
    Károly Vajdaságból.

    • pcinfogb Says:

      Végül is ha nem feliratokkal kezelt videó anyagokat nézel, akkor nem kell semmit sem leszedned. Mindkét lejátszó lejátszik mindent… tényleg csak a feliratokkal bajlódnak.

      Kösz a kommentet és örülök, hogy segíthettem.
      Üdv.B.

  2. vastag Says:

    Tetszik a tesztelés és annak eredménye…én ritkán szoktam a számítógépen filmet nézni…van is egy pár programcsomag a gépemen…a Gom player-t használtam egykor…de a KM Playert ki fogom próbálni.
    Köszi a bejegyzést !

    Vastag Laci

  3. Egy, két, há’… Felvétel! « PCINFO Says:

    […] ismered a VLC Player nevű multimédia lejátszó programot (korábban már írtam róla). Általában filmek lejátszására használjuk, de egy kis trükkel a rádióadás is felvehető […]

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.


