Mi a Twitter az a Yamm! ?

Nem hiszem, hogy sokan vannak azok, akik nem hallottak még a Twitter-ről. Aki még sem tudná, miről van szó, az a Wikipédián olvashat róla.
Mostanában rengetegen használják a Twittert, és ennek köszönhetően rengeteg kliens program is létezik. Egy régebbi bejegyzésemben be is mutattam már néhányat, de most egy webes felületű Twitter klinesre leltem. “Ő” lenne a Yamm!.

A Yamm! egy magyar Twitter webes kliens. Nem valami házi gyártmányú cucc, hanem hivatalos. Erről a Twitter profilunkban a Settings menü pont alatt lévő Connections fülre kattintva meg is győződhetünk. Ott fellelhető még a Posterous is, de az más tészta.
No, de miért is jöhetett létre a Yamm!? A Twitteren egyre több magyar nyelvű felhasználó van, de a Twittert nem akarták megtanítani magyarul a fejlesztők. Ez az angolul nem értő, vagy csak minimális tudással rendelkező felhasználóknak gond lehet. Ekkor pattant ki néhány magyar tag agyából, hogy szervezkednek egyet a Twitteres skacokkal és összedobnak ők egy hasonló cuccot, de úgy, hogy mindehhez a Twitter motort és hálózatot használják. Így lett a Yamm!, ami a várttól sokkal jobban sikerült.
Miért? Azért, mert sikerült teljesen magyar verziót összehozni és kiküszöbölték a Twitter apró hibáit. Ilyenek pl. a kép feltöltés, direkt videó nézés, link rövidítés… Összességében áttekinthetőbb lett az egész.
A Yamm! egyébként nem igényel külön regisztrációt. Aki rendelkezik már Twitter profillal, az a Yamm! oldalán a Bejelentkezés gombra kattintva beléphet a Twitteres profiljának felhasználónevével (vagy e-mail címével) és jelszavával. Ha a számítógépen ezek mentve vannak, akkor a belépés automatikus.

A fenti képre kattintva a bejegyzéshez tartozó képgalériában meg lehet tekinteni, hogy mennyiben más a Yamm! a Twitter-hez viszonyítva, vagy is, hogy hogyan módosították a Twitter felületet Yamm!-os skacok a bejelentkezéstől kezdve.
Egyetlen nem magyarosított felület a Yamm!-ban a Beállítások. Arra kattintva automatikusan a Twitter Settings menüre lépünk. Az ott beállított adatok, képek és minden más viszont érvényes a Yamm! profilunkra. Tehát pl. ha beállítunk egy háttérképet a Twitter-en, akkor az lesz a Yumm!-on is.
Én úgy gondolom, hogy aki webes felületen használja a Twittert, azoknak mindenképpen jobb a Yamm!. Magyar, tartalmaz extra lehetőségeket… Mi kell még? 🙂

Én csak ajánlani tudom a Yamm!-ot mindenkinek, és remélem ezzel a rövid bejegyzéssel kedvet is adtam a kipróbálásához. Egy kicsivel lejjebb, a kommentek között várom a te véleményedet is.

Üdvözlettel, Csikós Béla
Én szlogen nélkül segítek neked!

Reklámok

6 hozzászólás to “Mi a Twitter az a Yamm! ?”

  1. caizzz Says:

    “Nem valami házi gyártmányú cucc, hanem hivatalos. Erről a Twitter profilunkban a Settings menü pont alatt lévő Connections fülre kattintva meg is győződhetünk. ”

    -minden kliens ott lehet a listában, aminek oauth engedélyt adsz (allow). Szóval ettől ég nem hivatalos. Annyira hivatalos, hogy fel van véve az alkalmazáslistára, van api key-e stb. De iylet mindenki csinálhat 1 perc alatt, semmi fejlesztés nem kell hozzá. http://twitter.com/apps/new (persze magához a klienshez kell 😛 )

    “Ekkor pattant ki néhány magyar tag agyából, hogy szervezkednek egyet a Twitteres skacokkal és összedobnak ők egy hasonló cuccot, de úgy, hogy mindehhez a Twitter motort és hálózatot használják.”

    -minden twitter kliens ilyen etéren.

    Amúgy tényleg jó kis mashup, én is ezt használom webről mostanában. 🙂

    • pcinfogb Says:

      Szeva 🙂

      Hivatalos a Yamm! meg a Posterous… csak kérdezd meg a Twitter Support-ot. Én direkt azért kérdeztem rá, mert ugye nagyon sok kliens “home made” és kíváncsi voltam, hogy ez az-e. Azért az érdekesnek tartom, hogy milyen + jogosultságokat kapott a Yamm!.

      Üdv.

  2. Károly Vajdaságból Says:

    Én nem webes felületen, hanem a böngésző oldalsávjában használom a Twittert, így ehhez a témához érdemben nem szólhatok hozzá. Ám tetszik, hogy létezik ilyen nagyszerű együttműködés a Twitter és a Yamm! között.

    Szép estét
    Károly Vajdaságból

    • pcinfogb Says:

      Twitbin? Láttam a Twitteren és én is azt használom. Nekem aza zért jó, mert csak akkor csiripelek, ha a böngészőm aktív…
      Ettől függetlenül viszont a Yamm! szerintem a legjobb webes felületű kliens.

      Üdv.B.

  3. VLaci Says:

    Annyi sok ötletet kapunk folyamatosan tőletek…ide mindig érdemes bekukkantani…kipróbálom a Yamm-ot/et és a hootsuite-ot is.
    Köszi a bejegyzést !

    Vastag Laci

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.


