E-tesó

2003 tájékán néhány kanadai skacc egy olyan program fejlesztésébe kezdett, ami az akkor „menőnek” számító csevegő programokat egyesítette (kb. mint most a Miranda). Tehát egy programon belül elérhető legyen a legtöbb és legpopulárisabb csevegő program. Ennek a programnak az eBuddy nevet adták, ami az idő múlásával és a fejlődést figyelembe véve igen jól átalakult. 2005-ben rájöttek, hogy több jövője van ennek a programnak, ha webes köntösbe bújtatják… Mai bejegyzésem témája tehát az eBuddy!

Az eBuddy tehát egy webes felületű csevegő „program”. Elérhetjük róla szinte az összes ilyen felületet. Kezdetnek dobbantsunk is a weboldalukra:


(A képek nagyíthatók!)

A nyitó oldalon mindenféle regisztrációt nélkülözve léphetünk be az MSN, Yahoo, AIM, GTalk, Facebook, ICQ és a MySpace csevegő felületre.

Egy kattintással kiválaszthatjuk, hogy hova, melyik csevegőbe akarunk belépni. Csak annyi a dolgunk, hogy megadjuk az e-mail címünk vagy azonosítónk és jelszavunk. Arra is lehetőségünk van, hogy kiválasszuk a csatlakozás utáni állapotot.

Én először az MSN Messenger-be léptem be. Gyakorlatilag teljesen olyan, mint a PC-re telepíthető verzió. A használat egy az egyben ugyanaz.
„E tesó” időnként kérdezget rólunk (statisztikát készítenek), ami a fenti sávban egy sárga hátterű (a fenti képen is látható) szövegdobozban látható. Ha válaszoltunk, vagy bezártuk, akkor eltűnik és nevünk meg az állapotunk lesz látható.

A belépéskor negatív pontnak véltem felfedezni, hogy sehol a Twitter. Aztán belépve megláttam a Twitter ikonját. Széles vigyor… aztán pedig a nagy semmi. Bejelölhetjük a Twitter-en az eBuddy-t, de egyelőre nincs Twitter-es felület (májustól lesz a hírek szerint).

Beállítási lehetőségből nincs sok, de ami kell az megtalálható. Ennél több felesleges a legtöbb felhasználónak.

Készíthetünk ingyen eBuddy ID-t is, ami mobilról való elérést tesz lehetővé. Tehát válasszunk ki egy felhasználónevet és egy jelszót.

Tovább haladva meg kell adni az e-mail címünket, a nemünket és a korunkat. Ezzel kész is az eBuddy ID.

Kipróbáltam azt is, hogy lehetséges-e egyszerre a netről és mobilról használni. Persze nem, és mindig a később indított felület lesz az alapértelmezett. Amikor mobilról elindítottam, akkor neten a fenti képen látható hibaüzenetet kaptam.

No, de miért is jobb az eBuddy, mint a PC-re telepíthető programok?
– nem kell letölteni semmit
– nem kell regisztrálni
– nem terheli a gépet (régebbi PC-k esetében jön igazán jól)
– ugyanazt tudja, mint a telepíthető programok
– egyszerű és nagyszerű
– olyan PC-ken is használhatóvá válik a csevegés, ahol le vannak tiltva a programok telepítése (pl. a munkahelyek többsége)
– gyors

Kell még valami? A negatívumok keresésénél leragadtam, ugyanis nem találtam 🙂 Akit érdekel, néhány kép a mobilos verzióról: KATT IDE.

Véleményem szerint ez eBuddy több mint jó, és a sokat csetelőknek kötelező. 🙂 Te próbáltad már, vagy csak most fogod kipróbálni? Várom a véleményed 😉

Üdvözlettel, Csikós Béla
Én szlogen nélkül segítek neked!

2 hozzászólás to “E-tesó”

  1. vastag Says:

    Nem nagyon szoktam csetelni…csak csetlek-botlok itt az internet világában…de tetszik a bemutatód.
    Úgy tapasztalom, hogy nem csak a csevegő programok, hanem sok más applikáció esetében is mind több azon programok száma, melyeket nem kell telepíteni…ugyan úgy használhatjuk, mint ha a mi gépünkön volna telepítve…egyszerű és praktikus…és ami a leglényegesebb, hogy nem terheljük saját számítógépünket.
    Köszi a bejegyzést !

    Szép napot !

    Vastag Laci

    • pcinfogb Says:

      Én sem nagyon csetelek, sőt… szinte soha. Ez a program viszont bármikor jól jöhet ha éppen akarnék. Tényleg csak net kell hozzá és ennyi, semmi gépigény, semmi terhelés… jók az ilyen dolgok.

      Üdv.B.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.


