Beszéled a PC-s nyelvet?

Biztos veled is előfordult már, hogy a Windows rendszered hibaüzenetet írt ki valami oknál fogva. Legtöbbször ezek apróságok, de a kedves op. rendszer-tervezők sok esetben hiba kódokkal jelölik az üzeneteket. Pl. „0x103”. Ilyen esetben a felhasználók nagy többsége nem tud mit kezdeni a problémával.
Mai bejegyzésemben bemutatok egy megoldást, amivel „emberi nyelvre” le tudod fordítani ezeket a kódokat, és egy lépéssel közelebb juthatsz a megoldáshoz.

A hibaüzenetek dekódolására fejlesztették ki a FavesSoft srácai az ErrMsg (Error Messanger) programot. Segítségével értelmezni tudod ezeket a kódokat. Nincs más hátra, tölts le a programot! Tömörítve (zip) tölthető le, és mindössze 169 KB.

A letöltés és persze a kicsomagolás után a programot nem kell telepíteni. Egyszerűen csak el kell indítani.

Az indítás után láthatod, hogy egy igen pici és egyszerű programról van szó, viszont a tudástára nagy. A használat iszonyat egyszerű, az „Error Code” helyére csak be kell írni/illeszteni a hibakódot, majd rákattintani az „Error Msg” jelölésű gombra, és máris olvashatod a hibaüzenetet.

Próbaképpen be is írtam egy hibakódot, és a hiba jelentését villámgyorsan egy új ablakban adta ki. Persze magyar nyelvű op. rendszer esetén a hibajelentés is magyar lesz. Habár ez jelenleg fejlesztés alatt van, mármint a magyarosítás… de azt hiszem, ha angol hibaüzenetet kapsz, akkor is előrébb jutottál.

Véleményem szerint egy kicsi, de okos hibamegjelenítő program az ErrMsg. Úgy hiszem ez kezdőknek is, haladóknak is ajánlott program, mert bármikor szükség lehet rá, és ki az, aki azt a rengeteg hibakódot tudja fejből is? 🙂

Mondd el a véleményed! Neked is okozott már gondot, hogy nem értetted a hibakódot?

Üdvözlettel, Csikós Béla
Én szlogen nélkül segítek neked!

4 hozzászólás to “Beszéled a PC-s nyelvet?”

  1. Károly Says:

    Nekem nem sokat mond sem a kód, sem a megfejtése! Ebből csak azt értem, hogy valami gubanc van. Általában elsősegéllyel, vagy (n)agyműtéttel orvosolják a szakik. 🙂 Ehhez a részhez nem értek. De azért vannak a szakik, hogy megoldják. Viszont az ő hozzáértésüket csodálom. Szerintem Bécinek sem tudnék olyan gépet mutatni, amivel nem boldogulna. Látom az írásaiból, hogy “vágja/keni” a témát. 🙂

    Béla!
    Köszi a rendszeres hírlevelet. Sok hasznos infó jött már tőled!

    Szép napot és mindenből eleget
    Károly Vajdaságból.

    • pcinfogb Says:

      A kód sok esetben nekem sem mond semmit, a megfejtés viszont annál inkább.
      Egyébként köszönöm a kommentet, jól esik ilyet olvasni 🙂

      Üdv.Béci

  2. vastag Says:

    Ez nagyon jó kis program…valóban jó azt tudni, hogy mit jelez a számítógép felénk…én az idén már két alkalommal nem reagáltam a számítógépem hibajelentéseire…és a hiba csak szaporodik, ha nem oldják meg…így nekem is kétszer újra kellett a Windowst instalálni… jobb lett volna odafigyelni és tudni, hogy mi a hiba…de ez a program segít ebben.
    KÖSZI !
    Egyetértek Károly hozzászólásával. Sok hasznos infó jön tőled !

    Üdv, VLaci

    • pcinfogb Says:

      Valóban hasznos program, nekem más többször segített. A hibák javításának kihagyása meg bizony sokszor egy újratelepítést eredményez…

      A blogod pedig azért szerkesztem, hogy minél több dolgot megosszak az olvasóimmal és jól esik ilyet olvasni, hogy hasznos is amit írok. Köszönöm.

      Üdv.Béci

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.


