Abrakadabra, varázsolj Windows 7 alatt!

Egyre többen használnak Windows 7-et amiben rengeteg újdonság lapul. Ilyen többet között az úgynevezett ikon előnézeti kép is. Ez a tálcán éppen futtatott programok ikonja felett megjelenő miniatűr kép.
A számos újdonság közül mai bejegyzésemben ezzel foglalkozok.

Több helyen olvastam már pl. fórumokon, hogy problémát okoz az előnézeti kép olvashatósága, nagysága. A minap viszont a blog egyik rendszeres olvasója is ezzel a problémával fordult hozzám, és gondoltam bemutatom, hogyan lehet ezen változtatni.

A Windows 7-ben sok alapbeállítást babrálhatunk, sőt rengeteg olyan beállítás van, ami a felhasználók saját igényeikhez szabhatnak, de ezek beállítása még is el van dugva egy picit. Az ikon előnézeti kép változtatása is ilyen helyen van, holott semmilyen rendszerproblémát nem okoz ennek szerkesztése. Ergo nem kell tartani attól, hogy most a belemászol a Win 7 „rejtett” beállításaiba és tönkrevágod a rendszert. Erről szó nincs, bátran nekivághatsz 😉

A folyamat egyszerű nagyon. Először is kell a Windows adatbázis-szerkesztője. Ennek eléréséhez nyomd meg a Windows+R billentyűpárost majd a megjelenő Futtatás (Run) ablakba írd be a „regedit” szót és kattintsa az OK-ra.
Ekkor már meg is nyitotta a rendszer az adatbázis szerkesztőt, ami nekünk kell. A bal oldali menüben navigáld magad a következő pontra:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Taskband


(Nagyítható képek!)

Amint az imént megadott célnál vagy, kattints a fehér üres területre a jobb egér billentyűvel, majd az Új (New) menüre és ott válaszd ki a duplaszó (DWORD) kulcsot. 64 bites rendszer esetén a DWORD (32-bit) helyett DWORD (64-bit) fog megjelenni.
Ha kiválasztottad a kulcsot, akkor kattints rá. Add neki a MinThumbSizePx nevet. Ezzel létre is hozza a kulcsot, majd az újonnan megjelenő kulcsra kattints jobb klikkel, majd válaszd a Módosítás (Modify) lehetőséget.

Előjön egy ablak, ahova be kell írnod az új ablak nagyságának értékét. Ajánlott, hogy ezt az értéket decimális (Decimal) értékre add meg! A fenti képpel ellentétben én 400-as értéked adtam meg, az már jó nagy megjelenítő képet eredményez. Ha ez megvan, beírtad az értéket, akkor kattints az OK-ra és a Fájl (File) menüpont alatt kattints az Kilépés (Exit) feliratra.

Egy feladat van még hátra! Jelentkezz ki a Windows-ból és aztán újra be, vagy éppenséggel egy újraindítás is jó lehet.

A végeredmény pedig magáért beszél:

Előtte (alap beállítás)…

… utána 🙂 Ez 400-as decimális nagyság. Ezt alapul véve változtathatod, ahogy szeretnéd.

Tulajdonképpen ez egy hasznos megoldás, sőt az alap verzió nem is ajánlott… Igazából tehették volna ezt a beállítási lehetőséget szem elé is a Windwos 7 készítői, de számos más ilyen hasznos beállítást is.

Remélem van akinek hasznára lesz a bejegyzésem és szívesen fogadom a véleményeket is!

Üdvözlettel, Csikós Béla
Én szlogen nélkül segítek neked!

Reklámok

8 hozzászólás to “Abrakadabra, varázsolj Windows 7 alatt!”

  1. Károly Vajdaságból Says:

    Már ki is próbáltam! A beállítás tényleg egyszerű, az eredmény valóban sokkal jobb, ez a megoldás kétségkívül nagyszerű. Jöhet a többi is. (Csak valahogy meg kellene jegyezni ezeket a trükköket, mert most ugyan beállítottam, de újratelepítés után?)

    Kösz, Béci, a bejegyzést! Hasznos.

    Szép napot és mindenből eleget.
    Károly Vajdaságból.

    • pcinfogb Says:

      Újra telepítés után is meglesz ez a bejegyzés 🙂 Egyébként az effajta beállításokat megjegyezni nem könnyű, mert sok apróság van és még ha sok ilyen beállítást tud az ember, akkor meg végképp jó ha valahol dokumentálva van.

      Kellemes napot, Béci

  2. Pataki Péter Says:

    Hello!
    Jó kis beállítás és hasznos is. De nekem olyan segítség kéne, hogy láttam képeken screeshotok-on, hogy az asztalon van egy ilyen kis sín szerűség amiben ikonok vannak. Én ezt szeretném valahogy megoldani.:)

    Jók a bejegyzések!
    Üdv: P.P.

    • pcinfogb Says:

      Hello!

      Köszönöm 🙂

      A sín dolog: a 2 utolsó képen a tálcán lévő ikonokra gondolsz? Vagy esetleg tudsz mutatni egy képet arról, amit szeretnél?
      Ha az én verzióm érdekel, akkor az nagyon egyszerű. Bármilyen asztalon lévő ikont letehetsz a tálcára. Jobb klikkel kattints az ikonra és a “Pin to taskbar”-ra kattintva helyezed oda.

      Üdv.Béci

  3. Tallós Áron Says:

    Okos bejegyzés, szerintem sokak fogják nagy hasznát venni, köztük én is, mert erre a dologra nem tudtam rájönni egyik ismerősömnél, akinek Windows 7 fut a gépén 😛
    Megérte feliratkozni, értékes bejegyzéseid vannak!

    Üdv.

  4. Pataki Péter Says:

    http://imagerz.com/QEMVDktvAwJXVF1PFwVR

    a felső sín ahol ikonok vannak. én arra gondoltam. 🙂

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.


