Nem a méret a lényeg, de mégis…

Néhány bejegyzéssel ezelőtt média konvertáló programról írtam, ami beépül a rendszerbe és bármikor egyszerűen és gyorsan elérhetőek az opciói.
A napokban rábukkantam egy programra, ami szintén a rendszerbe épül, de ezzel a programmal képek átméretezését végezhetjük könnyedén.

Képátméretező programról van szó, ami az Image Resizer nevet viseli, ami magyar fordításban képátméretező.
A név tehát egyszerű, szintúgy a program, mégis nagyszerű. Letölteni itt lehet! Csak válaszd ki, hogy 32, illetve 64 bites az op. rendszered és már szedheted is le. A program tökéletesen működik Windows XP, Vista és Win 7 alatt is.

Telepítés után!

Nem a Start menüben kell keresgélni a programot, hiszen a rendszerbe épül.


(Nagyítható képek!)

Keresd ki a képet, amit át szeretnél alakítani, jobb klikk az egérrel és válaszd a „Resize Pictures” opciót.

Ezután a fenti képen látható ablak fog megjelenni. Itt előre beállított méretek vannak, és ki kell választani, amelyiket szeretnénk, majd „OK”-ra kattintani, és pillanatok alatt kész is az átalakítás.

Az „Advanced” gombra kattintva viszont egy bővebb opciókat kínáló ablakot kapsz. A „Custom” felirat mellett szabadon állíthatod a kép méretét, tehát te szabod meg a méretét pixelekben.
Még két beállítási lehetőség van! A „Make pictures smaller but not larger” opciót kipipázva az adott képet automatikusan méretezi át. Ugyan ezt sehol nem írja, de minden képet kb. a felére méretez ilyenkor.
A „Resize the oroginal pictures (don’t create copies)” opciót választva nem készít másolatot, hanem az eredeti képet méretezi át, de úgy, hogy az eredeti névre is fogja menteni (alap esetben átnevezi). Ezzel tehát vigyázz, mert így az eredeti kép el fog veszni. Én ezt az opciót nem ajánlom.
Lehetőség van egyszerre több kép átalakítására is. Pl. kijelölsz 10 képet, majd jobb klikk, „Resize Pictures”… és az adott beállítás az összes kijelölt képre vonatkozik.

Véleményem szerint ez is egy igen hasznos kis program, neked mi a véleményed? A véleményedre kíváncsiak mások is.

Üdvözlettel
Csikós Béla
Én szlogen nélkül segítek neked!

2 hozzászólás to “Nem a méret a lényeg, de mégis…”

  1. Tallós Áron Says:

    Nem rossz program, de szerintem a Fotosizer nevezetű többet nyújt. A program tud magyar nyelven is, ingyenes, valamint a képek méretét arányosan (százalékban) is lehet változtatni. Különböző opciókat be lehet állítani, épp a mai nap folyamán tömörítettem le a 440 MB (304 kép) nyaralási fotókat és a végeredmény 88 MB(!) lett. Hihetetlen, én is csak csodálkoztam.

    Üdv.

    • pcinfogb Says:

      Ismerem azt is. Az egy komolyabb program, ez viszont inkább egy alkalmazás. Végül ez gyorsabb és egyszerűbb, de az sem rossz, használtam már.
      A tömörítés mérete egyébként arányos a minőséggel is. Ergo ha nagyon leveszed, akkor tud nagyon kis mérető képeket is készíteni, csak akkor már nagy a minőség romlás.

      Üdv.B.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.