Csak gördülékenyen

Többször írtam már a PC tisztítás rejtelmeiről, írtam már a billentyűzet tisztításról is… úgy hiszem, most itt az ideje ezen a vonalon haladva az egér tisztítást is bemutatnom.
Manapság az egértisztítás igencsak mellőzött téma, mivel a régi görgős egerek teljesen kimentek a forgalomból és joggal gondolja a kedves felhasználó, hogy mit is lehetne tisztítani egy optikai vagy lézeres egéren? Van mit! 😉

Az optikai vagy lézeres egér tisztítása nem igényel sok munkát, gyakorlatilag 5 perc alatt elvégezhető.

Első lépésként fordítsd meg az egered és keresd meg a csavarhelyeket. Ezek általában a csúszó korongok alatt vannak. Finoman hajts fel és csavard ki a csavarokat… illetve ha vezeték nélküli egered van, akkor az elemeket is szedd ki.

Érdemes annyi darabra szétszedni az egeret, amennyire csak lehet. Ha ez megvan, akkor porszívóval szívd le róla a port. Nem érdemes viszont fújni, mert azzal nem hogy nem csinálsz semmit, inkább rontasz a helyzeten, mert a por egy részét ugyan lefújod, de másik részét belefújhatod a gombok érzékelőjébe.

Igazándiból a görgő az olyan alkatrész az egérben, ami a leghamarabb „károsodhat”, pl. akadozik a görgetés, esetleg teljesen „befagy”. Ilyenkor jól jön némi finom olaj a háznál.
Én a fenti képen látható, villanyborotvákhoz kapható kenőolajt használtam. Ha épp nincs otthon, akkor 1-2 € fejében vásárolhatsz.

Fogd az olajt és csöppents néhány cseppet az egér tengelyére és az azt tartó szerkezetre. Ezután kezd el görgetni oda-vissza az egeret, hogy az olaj átjárjon mindent. Addig görgesd, amíg nem érzed a kellő siklást. Esetleg ha kell, csöppents még rá olajt.

Ezzel kész is, szerelheted össze és használhatod újra a görgőt normálisan 🙂 Véleményem szerint érdemes otthon rászánni egy kis időt az ilyen tisztításokra, így nem kell azonnal rohanni és venni egy új elemet a PC-hez. Te, hogyan vélekedsz erről?

Üdvözlettel, Csikós Béla
Én szlogen nélkül segítek neked!

8 hozzászólás to “Csak gördülékenyen”

  1. Tallós Áron Says:

    Jó kis bejegyzés, szintén aktuális számomra.
    Most kaptam szülinapi ajándékba egy A4Tech X6-80D típusú egeret. Nagyon jó, ergonómikus kialakítása van és kellemes a használata, DE:
    a középső gomb, tehát ha a görgőt megnyomom, beragad. Garancia van rá, csak most hogy nézne ki, ha kérném a számlát az osztálytól (ők adták ajándékba), hogy van egy kis gond vele. Meg lehet szerinted csinálni?

    • pcinfogb Says:

      Szia!

      Tipikus A4Tech hiba 🙂 Van egy bizonyos görgő típus, aminél szoktak problémák adódni… ilyen a tiéd is. Egyébként nem rossz egér.
      Én javaslom ezt az megolajozást, mivel lehet épp a görgőt tartó rész be van porosodva. Ha maga a gomb, akkor már neccesebb a dolog.

      Üdv.

  2. Tallós Áron Says:

    Hát nem tudom, lehet mégis vissza kellene vinnem. Egyszer régen szétszedtem egy NoName egeremet, mert beragadt a bal klikk, de utána már ahogy összeszereltem, nem működött. És hát ugye, ha megsérül a borítás, akkor már nem érvényes a garancia. Amúgy hol tudnék venni ilyen olajat? Natiban esetleg Zentán? 😀

    • pcinfogb Says:

      Nem kell félni a szereléstől, menni fog 😉 Egyébként ilyen olajat a Natiban szerintem tuti bírsz venni. Ha nem lesz, akkor hajolaj is jó.

      Üdv.

  3. Narancsik Attila Says:

    helló!

    van az én egeremmel is egy kis probléma… a “vissza” gomb van egy kicsit elmenve… nem ragad be meg semmi, még csak nem is akad… de olykor van hogy ugy veszi hogy 2x nyomtam meg, pedig én csak 1x nyomtam… nemtom meglehetne e ezt is csinálni valahogy… amugy az enyém is A4Tech, és a görgővel eddig semmi probléma…

    • pcinfogb Says:

      Cső!

      Gondolom az érzékelő kezd elmenni. Hát, sajnos azzal nem sok mindent lehet tenni. Legalább is nem hosszú távon.

      Üdv.

  4. Byte Says:

    na ezt se tudtam:D
    thx:)
    am jóféle egér:)

    üdv

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.


