Egy, két, há’… Felvétel!

Mára már elmondhatjuk, hogy igen sok rádióadás hallgatható a neten, sőt olyan is van, ami direkt csak netrádió.
Több embertől hallottam már, hogy elég sokat hallgatja a neten a rádiót, mert ott jó zenék mennek, és egyébként meg nem akar költeni arra, hogy megvásárolja zene-CD-ket, vagy épp nem akar letölteni zenét. Ekkor szoktam ajánlani, hogy „Vedd fel!”…

A neten hallgatható rádióadások felvétele több módon is megoldható, szinte minden esetben nagyon egyszerű. Most a megoldások közül bemutatok egyet, talán a legegyszerűbbet.

Gondolom, ismered a VLC Player nevű multimédia lejátszó programot (korábban már írtam róla). Általában filmek lejátszására használjuk, de egy kis trükkel a rádióadás is felvehető vele.
Ha még nem rendelkezel VLC Player-el, akkor itt le tudod tölteni.

A következő videóban megmutatom, hogyan kell lementeni a rádióadást:

A mentett adást minden esetben a Dokumentumok/Zene mappába menti a program…

… jellegzetesen VLC record… névvel menti. Mindig dátumot is fűz a mentett névbe, így egyszerűen felismerhető, melyik az újonnan felvett adás.

Te is szerettél volna már felvenni rádióadást? Mond el a véleményed a témáról!

Üdvözlettel,
Csikós Béla
Én szlogen nélkül segítek neked!

Reklámok

6 hozzászólás to “Egy, két, há’… Felvétel!”

  1. leventebandi Says:

    van egy olyan program, hogy radiosure. Direkt netrádióhallgatáshoz kitalálva, hatalmas adatbázis amihez te is tudsz hozzáadni és van benne beépített felvételi lehetőség is ugyanígy. elég sok hasznos funkciója van
    ilyen szempontból picit jobb a célra mint a vlc 🙂

  2. pcinfogb Says:

    Yep, ismerem… azért is írtam a bejegyzésben, hogy ez csak egy megoldás a sok közül. Majd az is sorba kerül, de ha egyébként akkor már megemlíthető ShoutCast is… meg egy halom másik 🙂

    Üdv.

  3. caizzz Says:

    snowtape. idpzíthető, kategorizálható, megtaggeli a zenéket, beépített szerkesztő, exportál sok ismert formátumba (vagy / és közvetlenül iTunesba)

    remek, kár,hogy nincs windozra. 😦

    http://www.vemedio.com/products/snowtape/whatis

  4. Tallós Áron Says:

    Próbáltam már ShoutCast-tel csinálni egyszer egy rádiót, sikerrel is jártam, de az ISP-nek köszönhetően csak a hálózaton az azonos IP címmel rendelkezők tudták hallgatni, úgyhogy nekem ez a rádiózás ugrott :S

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.


