Kis költségvetésű LAN-ra kihegyezett kecó!

Végy egy régi PC-t…” – írnák az újabb kori szakácskönyvekben arról, hogy hogyan lehet olcsón felkészülni a LAN-partira. A régi játékok élményét is lehet élvezni, ráadásul még a mostanában divatos „gémer PC” sem szükséges hozzá. Az ezekkel foglalkozó fórumokon gyakran lehet olvasni, hogy milyen gépcsodákat dobnak össze a játékhoz. Persze, aki a legújabb játékokat akarja játszani, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia. De nem feltétlenül szükséges! Most a fő szempont, hogy a célnak megfelelő gépet összehozni, de lehetőleg kevés pénzből.

Íme, a megoldás három lépésben.

LAN partiról bővebben

Időnként összeülünk a haverokkal LAN-ozni, és néha a legnehezebb dolog lelkileg felkészülni, mert szét kell szedni a PC-t, aztán megint összerakni, amikor hazaérek… 😀 Ennek kibekkelésére állt össze a következő megoldás.
Volt itthon elfekvőben egy régebbi PC-m. Nem nagy durranás az egész, de úgy döntöttem, hogy ahol lehet, feljavítom és az lesz az én LAN partis házam.

Helyzetfelmérés

Az alap konfiguráció ez volt:

Alaplap: ASRock K8NF4G (integrált grafikus kártyával)
Processzor: AMD Sempron 2400+ (1600 MHz)
Memória: 256 DDR400
Merevlemez: 15 GB IDE
Hűtés: gyári, egyedül a processzor hűtőbordáján egy kis ventilátor

Hát igen, ezzel a géppel még régi játékoknál sem mentem volna sokra. Így megnéztem, mi az, amin lehet és érdemes javítani?

A szükséglet

Az első pont volt, hogy egy akármilyen grafikus kártya is jó lenne, mert a gyári integrált a meglévő memóriából még le is vett 64 MB-ot, de úgy sem ért semmit. Kb. adott képet és ennyi.
A második lépés, hogy kellett még memória.
Mindkét alkatrész után a használt piacon kezdtem el keresgélni, mert újonnan vett alkatrészekből már szinte bűn feljavítani egy ilyen régi PC-t.
Néhány hét keresgélés után találtam is egy grafikus kártyát. Jól jártam, mert a tulajnak ideiglenesen volt a kártya a gépben és, hogy cserélte újra, ezt árulta… még 30 hónap garanciával. Köszi, haver!
Nem sokkal később találtam memóriát is. Megrendeltem mindkettőt, és amikor megérkeztek rögtön kipróbáltam őket. Minden működik, jöhet az összerakás!
Amikor nekikészültem az összerakásnak még találtam itthon egy másik merevlemezt is.

Az eredmény

Végül a következő konfiguráció készült el:

Alaplap: ASRock K8NF4G (az alaplapi grafikus kártya kikapcsolva)
Processzor: AMD Sempron 2400+
Memória: 1 GB DDR400
Grafikus kártya: nVidia 9500GT (512 MB, DDR3)
Merevlemezek: 15 GB IDE+250 GB SATA
Hűtés: 120×120 mm-es ventilátor a ház elejébe, hogy hűtse a merevlemezeket és hogy jobb légáramlás legyen; 140×140 mm-es ventilátor a processzorra a gyári 60×60 mm-es helyére…

Erre a nagy ventilátorra azért volt szükség, mert a kicsi borzasztóan hangos volt, de a valós ok a processzor tuning volt. Mivel alap állapotban a processzor nem lett volna elég a grafikus kártya kihajtásához, így egy kicsit megrántottam. Így most 2,1 GHz-en, vagy is a gyári 1600 MHz helyett 2100 MHz-en megy. Ez még mindig nem elég a kártya teljes kihajtásához, de hűtésre már nem akartam plusz költeni, és így is lényegesen többet ki tud hozni a kártyából.
Így igen kis ráfordításból összeállt a ház, amivel lazán lehet LAN-ozni, a régebbi játékokat simán viszi.

A fentebb említett hűtő a merevlemezek előtt.

Egy kis leleményességre volt csak szükség a nagy ventilátor felhelyezéséhez. Egy hosszabb csavar és egy kábelkötegelő viszont a segítségemre volt. 🙂

Sötétben…

… és világosban világítva.

A kábeleket is próbáltam elrendezni, de ebben a régi házban többre nem jutottam.
Nem kifejezetten az lényeg nem, hogy miként épült meg nekem egy LAN-ozós gép. A fő üzenet, hogy az elavult PC helyett nem féltétlenül kell újat venni. Nézd meg, mi az, amire szükséged van, milyen gép kell ahhoz, amire használni szeretnéd, és építs ez alapján PC-t!

Várom a véleményed!

Üdvözlettel,
Csikós Béla
Én szlogen nélkül segítek neked!

4 hozzászólás to “Kis költségvetésű LAN-ra kihegyezett kecó!”

  1. Robert Cartman Says:

    Szia!
    Volna egy kérdésem, de négyszemközt.
    Írj rám légyszi!

  2. Szinai Erik Says:

    Helló!A gépház világítást hogy csináltad?Mert nekem nagyon tetszik .)

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.


