BIOS jelzések, hogy tudd, mi a gond!

Többször hallottam, amikor számítógépet mentem javítani, hogy „valamiért pittyeg a gép”. Megnyugtatásképpen: ez bizony (még) jó jel. 🙂
Minden alaplapon található egy BIOS chip, ami többek között, ha probléma van a számítógéppel, hangjelzéseket is ad. Így könnyen felismerhető, hogy mi a probléma a géppel.

Többféle BIOS létezik, és minden BIOS jelzése más és mást jelent. Létezik pl. Award, vagy AMI (American Megatrend) BIOS, meg számos másik is.
Azt, hogy a te gépeden milyen BIOS van, azt a bekapcsolás utáni első megjelenő képernyőn, általában bal felső sarkában láthatod.
Egy listát készítettem neked, a leggyakoribb BIOS változatok, leggyakoribb hibajelzéseiről. A listát itt tudod letölteni:

BIOS hangjelzések!

Remélem, egyszer hasznát veszed, de az sem baj, ha nem, mert akkor a géped nem romlott el. 🙂

Várom a véleményed!

Üdvözlettel,
Csikós Béla
Én szlogen nélkül segítek neked!

4 hozzászólás to “BIOS jelzések, hogy tudd, mi a gond!”

  1. Szakál János Says:

    Tisztelt Béla.
    Nagyon örülök, hogy akadt valaki, aki ilyen önfeláldozóan segit minket, laikusokat. Nagy érdeklődéssel olvasom bejegyzéseidet, néhánynak már hasznát is vettem.
    Ez utóbbinál valami gond lehet, mert a Word doc. lejön, de csak a bejegyzés szövege van rajta – vagy én nem jól csinálok valamit.
    Üdvözlettel, János.

    • pcinfogb Says:

      Kedves János!

      Elnézést kérek a hibáért, köszönöm, hogy szólt, javítottam. Most már az van a linken, aminek kellett volna eddig is.

      Üdv.

  2. Károly Vajdaságból Says:

    Ismét egy hasznos bejegyzés. Én azonban továbbra is megmaradok azon a szinten, hogy ha baj van, akkor mestert hívok, vagy viszem a gépet a hónom alatt. 🙂 Ettől függetlenül azonban nagyon szeretem ezeket a bejegyzéseket, mert legalább sejtéseim vannak, hogy egyes tünetek mögött mi húzódik meg.
    Szép napot és mindenből eleget!

    Károly
    pályázati szakértő.
    ************************************************************
    Pénzt szerzek, amit vissza sem kell fizetni!
    ************************************************************

  3. szello61 Says:

    Kedves Béla !
    Folyamatosan figyelemmel kísérem a bejegyzéseit..tanácsait Nagyon köszönöm, hogy segít azoknak …köztük nekem is akik nem PC guruk 🙂

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.


