Jó az öreg a háznál!

Termékbemutató: IBM Think Pad T30

Nem ezzel a bejegyzéssel készültem, de ezt nem hagyhattam ki. Javításra kaptam egy laptopot, ami már lassan betölti a 10. életévét. Kicsit már retrónak is mondható, főleg a PC területén… de, hogy miért is ér meg egy bejegyzést a T30? Lentebb megtudhatod. 😉

Nem erőpróba lesz a bemutatóm lényege, hiszen egy közel 10 éves gépről van szó. Ennek ellenére felvonultat olyan dolgokat a cucc, amit megirigyelhetne néhány gyártó napjainkban is.

Teljesítmény!

A mai korhoz mérten semmiség, lassan 1-1 telefon is erősebb hardverrel van felszerelve. Ám, van itt ami említésre méltó! Ilyen pl., hogy a kijelző csak 14,1”-os, még is 1024*768-as felbontásra képes. Ráadásul a kijelző képe nagyon szép, éles. A másik dolog, amit ki kell emelnem, az az akkumulátor. Egyrészt, hogy 6 cellás, másrészt, hogy minimális terheléssel kicsivel több, mint 3 órát kibír. Maximálissal viszont kb. másfél óra, ami szintén jó. A töltés ideje kikapcsolt és bekapcsolt állapotban alig változik, mindkét esetben kb. 3 óra.

Külső!

Kinyitva a T30, kissé zsúfolt, de korrekt elrendezés. Nem mellékesen a billentyűzete a mái napig kiváló! Talán nem is találkoztam még hasonlóan jó billentyűzettel.

A „multimédia” gombok és a kijelző felület. Látszik rajta, hogy nem mai darab, viszont funkcionalitásban nagyon is jó.

Mai szemmel nézve kissé fura „egér”. A G, H és B billentyűknél található egy kis piros kar, azzal tudod vezényelni a kurzort és lentebb ugye a gombok magukért beszélnek. Érdekes, de a d-pad (a kis piros kar) tökéletesen működik, egyből megszoktam, jó volt vele használni a gépet.

Összecsukva az előlap. Itt is kioszthatunk egy hatalmas pluszt a gépnek, ugyanis a fedlap 2 szélén találhatsz 1-1 fedlapzárót. Sok mai laptopról ez hiányzik, pedig igen hasznos dolog. Újabban középen van egy a mondhatni jobb laptopokon, de ilyen 2 oldali megoldással rég nem találkoztam.

Jobb oldalt a DVD combo meghajtó. DVD lemezt olvasni, CD-t írni és olvasni is tud. Mielőtt telepítettem, féltem, hogy a kora miatt majd gond lesz vele, de itt is kellemes csalódás ért. Mint az új!

A hátlapon aztán van minden, ami szem, szájnak ingere. TV-kimenet, nyomtató- és monitorcsatlakozó, modem és ethernet foglalat, 2 darab USB foglalat (igaz, csak 1.1), valamint PS/2-es foglalat és a töltő csatlakozója.

Jobb oldalt egy méretes ventilátorrács található, valamint egy PCMCIA 2.1-es bővítőkártya foglalat. Ezen az oldalon található még a mikrofon, hangszóró és a vonali csatlakozó is.

Alulról, bal sarokban az akkumulátor és…

… egy másik foglalat egy csatlakoztatható akksinak.

Megemlíthető még a cuccról, hogy nagyon masszív, nagyon össze van rakva. Sehol nem recseg, ropog. Szintén pozitív, hogy a melegedéssel sincs gond. Kissé hangos ugyan, de el lehet nézni egy ilyen idős géptől.

Összegzés

Azt hiszem, nem kell nagyon sokat mondanom, az IBM (mostanra már Lenovo) egy nagyon pöpec gépet állított össze anno. A mostani Think Pad-eket is dicséri mindenki, most már értem is miért.
Amondó vagyok, hogy 1-2 gyártó a kezébe vehetné ezt a kis gépet amolyan referenciának, valahol innét kezdődik a laptop.

Üdvözlettel,
Csikós Béla
Én szlogen nélkül segítek neked!

Reklámok

